HTML

peter-cs

Ez a blog valláskritikával, társadalomfilozófiával foglalkozik ateista-szabadgondolkodó és minden kettős mércét elutasító szemszögből.




Ajánlott böngésző:
Legjobban megtekinthető Mozilla Firefoxszal!
Mozilla Firefox
= - = - =
- = - = -
= - = - =
- = - = -
= - = - =

Utolsó kommentek

Naptár

szeptember 2017
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30

Utolsó kommentek:

zriff 2015.02.14. 21:08:39

Az empatikust elírtam.

Bejegyzés: Milyen az igazi feminista férfi?

zriff 2015.02.14. 21:07:10

@Peter_Cs: Talán soha nem olvasod de leírom. Borzalmasat tévedsz mindenről. Egyáltalán nem vagy még csak távolról sem szekuláris vagy egyenlőségpárti, humanista, vagy emaptikus, emberszerető, hanem valami gyűlölködő hatalommániás totalitárius téveszmés vallási(nálad a feminista-ateista-anarchista-kommunista zagyvaság a vallás) fanatikus. Mint az ötödik pecsétben a fényképész.

Bejegyzés: Milyen az igazi feminista férfi?

dobray · http://mandiner.blog.hu/ 2013.12.05. 15:24:55

"Az igazi feminista férfi a nőt önmagával egyenjogúnak és egyenrangúnak tartja, ill. fogadja el. Elítéli a nők elleni erőszak minden formáját, beleértve a prostitúciót is. Önálló személyiséggel, stabil, pozitív önképpel rendelkezik. Nem birtokolni akarja párját, hanem egyenrangú partnerként a kölcsönösségen alapuló szeretetközösségben éli meg pár/társkapcsolatát. Szociálisan érzékeny, az elnynyomás minden formáját elutasítja. Felelősségét nem hárítja át a párjára."

Ehhez speciel egyáltalán nem kell feministának lenni, csak normálisnak.

Bejegyzés: Milyen az igazi feminista férfi?

zriff 2013.11.16. 19:25:23

Ez az egész egy vicc, egy hülyeség. Az általad felvázolt jövőkép túl utópisztikus, túl valószerűtlen, olyan ami soha nem létezhet. Ennyit a valláskritikáról meg az ateizmusról. Ha te tényleg komolyan gondoltad ezt, akkor ironikusan egy irracionális vallási fanatikus vagy.

Bejegyzés: A jövő társadalma

Sadist 2013.09.03. 22:13:15

Revideálnod kellene ezt a posztot, mert a benne szereplő ostobaságokat már oda-vissza ezerszer megcáfolták. Igazából elég kicserélni a nő szó összes előfordulását férfire.

Bejegyzés: Miért van szükség a feminizmusra?

Peter_Cs · http://peter-cs.blog.hu/ 2013.09.03. 18:00:50

@-JzK-: Olvastam, nem győzött meg, tele van a politikai katolicizmus hazugságaival, embertelenségeivel.

Bejegyzés: Miért van szükség a feminizmusra?

Peter_Cs · http://peter-cs.blog.hu/ 2013.09.03. 18:00:19

@-JzK-: Olvastam, nem győzött meg, tele van a politikai katolicizmus hazugságaival, embertelenségeivel.

Bejegyzés: Milyen az igazi feminista férfi?

Peter_Cs · http://peter-cs.blog.hu/ 2013.09.03. 17:58:54

@sajatnev (törölt): A feminizmus a nők egyenjogúságáért és egyenrangúságáért való társadalmi eszme. A női egyenjogúságot és egyenrangúságot támogató férfi nem papucs, hanem ugyanúgy önálló, felnőtt lény, mint amilyennek a nőket kezeli.

Mindannyiunk jobb jövője szempontjából is egyre inkább törekednünk kell a mellérendelő társadalmi struktúrák előtérbe hozására és gyakorlására.

Bejegyzés: Milyen az igazi feminista férfi?

AAgyar 2013.06.23. 04:53:17

Ja, és még annyit szeretnék hozzáfűzni, hogy egy finom leves nem abból áll, hogy mindenfélét beledobálunk, jól elkeverjük, aztán várjuk a spanyolviaszt, hanem az alapanyagok megfelelő mennyiségű és MINŐSÉGŰ, időben eltérő hozzáadásával, megfűszerezve egy kis intelligenciával, létrehozunk valami fogyaszthatót. Remélem látod az összefüggéseket.

Bejegyzés: A jövő társadalma

AAgyar 2013.06.23. 04:40:57

Ez igen... Szóval a jövő társadalma egy nagy híg "barna" fos lesz(gondolom a "mindenki keveredik mindenkivel" faktort is belevetted, az alapja a liberális nézeteknek, ebben az esetben viszont a domináns sötét bőrszín öröklődik.) Szeretnéd, hogy az egyéniség álljon a középpontban, mégis az embereket agyatlan "hippiknek" látod, nulla nemi identitással, nulla társadalmi identitással, tulajdonképpen identitások nélkül. Ráadásul még a problémás tizenéves kor előtt felnőtté nevelni egy gyermeket? Ezek után hogyan várhatod el, hogy egyénisége legyen? Ez egy kurva nagy paradoxon. Az egész irományod olyan, mintha egy szélső-liberális, agymosott óvódás ihletet kapott volna a Kommunista Kiáltvánnyal való ismerkedést követően. Borzalmas, ha ilyen világban kéne felnőnie a gyermekeimnek, akkor inkább nem gyártok egyet sem. Bár a mostani világrend sem sokkal jobb, de valamennyi öntudat még megmaradt....

U.I.: már a hangszerek is rasszisták?
U.I.VOL.2: most, akkor az 50 kilós nők is mehetnek 50 kilós cementes zsákot pakolni?

Bejegyzés: A jövő társadalma

Hunor Levente 2013.05.09. 11:12:05

Bírom ezt a hozzászólót a kérdésével: "megpróbáltad már valaha is elvont filozófiai műként olvasni a bibliát?"
Mintha a hívők mind elvont filozófiai műként szokták volna olvasni. És ha olyan rendkívül elvont, akkor talán nem kéne a való világra vonatkoztatni, ahogy azt például a papok teszik.

Bejegyzés: A Biblia istenképének abszurditása

manókomment · http://kakofon.blog.hu/ 2012.10.08. 22:03:22

nem teljesen értelmetlen ilyen cikkeket írni,
bár kommentekben ágálnak ellene, meg kiosztják az észt, hogy miért nem így, vagy miért épp amúgy, persze véleménye mindenkinek legyen,
és bár aki meggyőződéses, az úgysem azért olvas, hogy meggyőzzék, vagy elgondolkozzék valamiről nyitott elmével, persze nyilván mindenki legyen szabad a saját gondolkodásának korlátozására,
és hiszen egyrészt te aki ezt írtad rendezted a saját gondolataid, ezért már megérte,
nem teljesen értelmetlen azért sem, mert felveti a kérdést: na és? akkor most mi legyen?
nekem az kell, hogy ha már megállapítjuk, hogy igen ez a nagy helyzet, bizony,
akkor abból tovább is vigyük a dolgot,
hogy igen, ezért ezt ezt és ezt fogom tenni, én, jó gyakorlatként,
és mind, akik hasonlóan éljük meg ezt az egészet, akármi is legyen,
a következőket tehetjük,
így együtt,
pl mi, a férfiak, akik belátjuk ezt a helyzetet,
és tkp fogalmunk sincs, mit tegyünk,
mert a privilégiumainkat nehéz csak úgy feladnunk,
és egész életünkben arra nevel minket az establishment, a társadalom,
hogy saját elnyomó és embertelen rendszerét tartsuk fenn, és csak abban tudjunk élni, abban képzeljük el a boldogulást, a kapcsolatainkat, a hagyományainkat, a mukánkat és a lelkünket, az örömet, sikert, csalódást, szégyent,
satöbbi,
és ez bele van ivódva mindennapjainkban szinte mindenbe,

hogy a tökömbe találjunk ki ebből a nagy közös börtönjátékból, lépésről lépésre közelebb a szabadsághoz, a valódihoz,
és mégis mit fogok tenni én, mit tegyünk mondjuk holnap a patriarchátus leépítésére?
erről írjunk. erről még sokkal fontosabb.

Bejegyzés: Miért van szükség a feminizmusra?

Inner Circle 2012.05.24. 11:38:26

"ha népszavazásra vitték volna az utódállamok megalkotását, akkor is hasonló országhatárokat kaptunk volna" - csak néhány tucat kilométerrel kijjebb, pl. a színmagyar Csallóköz aligha került volna Csehszlovákiához. Fontos tudni, hogy a határokon kívül került magyarság jó része az új határok közvetlen túloldalán, lakóhelyén belül jelentős többségben élt, így a határokat könnyen meg lehetett volna húzni úgy is, hogy a későbbi nemzetiségi kérdések jórészt fel sem merüljenek. (A Székelyföldön egy tömbben élő magyarság kivételével, de a korridorok és exklávék korában erre is lehetett volna megoldást találni.) Pusztán a többségében nem magyarok által lakott területek elcsatolása is megviselte volna az országot, de innen még könnyebb lett volna felállni. Háborúztunk, vesztettünk, és az igazságos nagyfiúk most megkérdezik, hogy egyébként is, voltaképpen miért ülünk mi a románok nyakán? Ezt még túl lehetett volna élni. De a puszta ököljogot érvényesítő, abszolút igazságtalan, egyszerű lakosság- és területrablás, amit ráadásul a nagyfiúk igazságosnak tüntetnek fel (és a mai napig így van) nem csoda, hogy nagyon komolyan eltávolította Magyarországot a későbbi szövetségesektől.

Bejegyzés: Trianonra

sajatnev (törölt) 2012.04.15. 23:47:19

@Gergő77:
"Érdekes módon én is azt látom, hogy a hagyományos női szerepet lassan már a nők jobban védik és féltik, mint a férfiak"
Persze mert a hagyományos szerepben egy nővel szemben gyakorlatilag minimálisak az elvárások pláne a mai automatizált háztartási gépek korában, míg a férfiakkal szemben sokkal nagyobbak. Ezért kéne belátni, hogy az egyenlőség a férfiaknak is érdeke nem csak a nőknek.
"A családanyaság igenis hatalmas érték, akármit is mondanak a feminista megmondóemberek."
Persze de az még nem zárja ki azt hogy a nő dolgozzon is mellette. Egyszerűen ha valaki munkakerülő, akkor könnyebb ráfogni a gyerekre hogy "főállású anya" vagyok, meg úgysem vesznek fel a gyerek miatt.

Bejegyzés: Miért van szükség a feminizmusra?

sajatnev (törölt) 2012.04.15. 23:40:58

A szerepmodellekkel, és az ezekre a hagyományos nemi szerepekre való neveléssel van baj. A nők mára felszabadultak a hagyományos szerepek alól, viszont a férfiakat ez még mind a mai napig köti. Egy férfi nem lehet gyenge, sem határozatlan mert akkor már nem is számít férfinak. Ez rányomja a bélyegét az egész társadalomra és családmodellre. Nem lehet úgy egyenjogúságot kreálni hogy csak az egyik felet szabadítjuk meg a "láncaitól" míg a másiké megmarad. Ez okozza azt, hogy a férfiak nem tudnak alkalmazkodni az emancipálódott világhoz.

Bejegyzés: Miért van szükség a feminizmusra?

sajatnev (törölt) 2012.04.15. 23:29:20

Jó, de akkor meg mitől feminista? Ha egy férfi nem hímsovén elnyomó szerepre törekszik akkor automatikusan feministának számít? A feminizmus már csak a szó jelenéséből adódóan is valamiféle "nőkért vagy női jogokért való" harcot jelöl, tehát ennek hiányában szerintem nem lehet valaki feminista csak attól, hogy egyenrangú kapcsolatra törekszik.
A "papucsságról" meg annyit, hogy a nők jellemzően náluk életrevalóbb ügyesebb férfit keresnek, tehát ha egy férfi a párkapcsolatban "papuccsá" válik akkor a nő tette azzá. Persze az igazsághoz hozzátartozik, hogy jellemzően még manapság is a nők válnak "papuccsá" azaz önállótlan háziasszonnyá a férjük mellett, mivel a férfiak a társadalmi sztereotípiák miatt túlságosan leveszik a vállukról a terhet, és ez tudat alatt letöri az önbizalmukat is. Jól megfigyelhető, hogy amíg a fiatal lányok illetve a szingli életmódot választó nők rátermettek, életrevalóak, határozottak addig a hosszabb ideig házasságban élő és/vagy utána elvált nők ügyetlenebbek, elkényelmesedettebbek és önbizalom hiányosak lesznek.

Bejegyzés: Milyen az igazi feminista férfi?

zoltan1 · http://www.ferfivilag.freeblog.hu 2012.03.21. 09:48:09

Teljesen egyetértek katyusshával. Van valami, ami az evolúció során kialakult, és jól működött. Megváltoztunk, újítani kellett, ez oké. De ez a mindent alapoktól felforgatni akaró eszmerendszer egy kicsit (nagyon) marhaság. A posztban felhozott példák sztereotípak, általánosítók, túlzóak. Lehetnek ilyen nők, de könyörgöm, hol vannak? Kitalálni akármit lehet, de miért nem látom én ezt az életben?

Bejegyzés: Miért van szükség a feminizmusra?

szekularisfigyelo · http://szekularisfigyelo.blog.hu 2012.02.26. 12:31:17

@kitti23: Az európai vallási közösségek mára valóban letettek arról, hgoy tüzet-vasat használjanak mások megtérítésére. Ehelyett bizonyos csoportok, egyházak azzal próbálják érvényesíteni eszméiket, hogy 1. az állami törvényeket, jogszabályokat stb. a maguk képére formálják (pl. a családjogban és az egészségügyben), és hogy 2. olyan helyzetet teremtsenek, hogy az emberek kénytelenek az amúgy közpénzekből fenntartott oktatási és szociális szoltáltatásaikat igénybe vegyék (illetve munkavállalóként ilyenekben dolgozzanak), mert más nem áll rendelkezésre az adott településen (aminek az az oka, hogy az eghyázi intézmények kétszer annyit kapnak a központi költségvetésből, mint az önkormányzati vagy alapítványi intézmények). Ha munkavállalóként kénytelen vagy egyházi intézményben dolgozni, adott esetben a vallási és a magánéletedet is kénytelen vagy munkáltatód képésre formálni, ha meg akarod tartani az állásod.

Bejegyzés: A babonaság és a vallásosság irracionalitása